Friday, September 21, 2012

Dewan Muslimat Mengecam Video Penghinaan Nabi Muhammad S.A.W


Dewan Muslimat PAS Negeri Perak mengutuk sekeras-kerasnya tindakan seorang pengarah filem berketurunan Israel Amerika, yang menghina Nabi Muhammad SAW melalui filem terbarunya. Filem ini telah menimbulkan kemarahan umat Islam di seluruh dunia..

Filem berjudul Innocence of Muslims, ini telah dihasilkan sepenuhnya oleh Sam Bacile dan trailer filem tersebut juga telah dimuat naik di dalam laman youtube pada 2 Julai 2012 yang lalu. Filem ini telah mendapat suntikan dana sebanyak $5 juta daripada 100 penderma Yahudi.
Filem tersebut telah menghina Baginda Nabi SAW dengan mewatakkan baginda sebagai seorang lelaki yang ‘gila perempuan’.Bukan itu sahaja, bahkan individu yang terlibat dalam menghasilkan video ini turut menghina al-Quran dan para sahabat.

“Times of Israel” melaporkan filem ini merupakan kempen daripada pelampau anti-Muslim Egyptian Christian di United States.Filem yang melabel Nabi Muhammad SAW ‘fraud, a womanizer and a madman’ ini telah mencetuskan kemarahan umat Islam di beberapa negara timur tengah seperti Mesir dan Libya. Seorang rakyat Amerika telah ditembak mati sebagai tanda tidak puas hati mereka. Penunjuk perasaan juga bertindak membakar Konsulat AS di Beghazi dan Cairo.

Bantahan akan terus berlarutan jika pihak AS tidak mengambil tindakan tegas keatas pembuat filem ini. Pihak Dewan muslimat akan bersama-sama menyertai demo yg berdekatan.

Dewan Muslimat PAS Negeri Perak

No comments:

Post a Comment