Sunday, May 8, 2011

UTUSAN MALAYSIA SEMAKIN MENGILA........

DAP menolak laporan Utusan Malaysia yang mendakwa parti itu berkonspirasi dengan pemimpin-pemimpin Kristian untuk mengambil alih Putrajaya dan menggugurkan status Islam sebagai agama rasmi negara ini.

Parti komponen Pakatan Rakyat itu juga mendakwa laporan akhbar milik Umno itu satu pembohongan yang bahaya kepada negara.

Setiausaha Agung DAP Lim Guan Eng (gambar) menegaskan, pembohongan sedemikian bercanggah dengan konsep 1 Malaysia yang dibawa oleh Datuk Seri Najib Razak selaku Perdana Menteri dan Presiden Umno.

“Utusan mahu meletakkan (gagasan) 1 Malaysia di atas api... ia elemen paling jahat dan bahaya di negara kita pada masa sekarang,” kata beliau hari ini.

Ketua Menteri Pulau Pinang itu berkata, beliau telah meminta pemimpin-pemimpin partinya agar membuat aduan polis berhubung laporan tersebut.

Difahamkan Ahli Parlimen Segambut Lim Lip Eng akan membuat laporan polis di Kuala Lumpur esok.

“Bagaimana satu pembohongan macam ini boleh tersiar di muka depan akhbar (Utusan Malaysia)?” kata Lim lagi.

“Ini adalah permainan politik pihak-pihak yang sudah terdesak,” kata beliau sambil menambah, dalam usaha mahu meningkatkan sokongan, “mereka (Umno) bersedia untuk melakukan apa sahaja.”


***Inilah jadinya apabila merasakan diri dah diambang kejatuhan,sanggup membuat cerita2 yang menggugat sensiviti agama lain,apa nak jadi dengan utusan ni.......kepada yang suka sangat membaca cerita2 bohong utusan tu dah tentu le termakan kisah fitnah dan propaganda utusan.Kalau tak de utusan ni juga barisan nasional memang dah lama 'dibungkus' dan'dipenyek' masuk pusat pelupusan sampah.

No comments:

Post a Comment