Tuesday, April 20, 2010

Srikandi tekad turunkan billboard pagi esok

HULU SELANGOR, 20 April: Briged Srikandi PKR Malaysia memberi kata dua kepada pihak berkuasa supaya menurunkan billboard provokasi Umno di sekitar Parlimen Hulu Selangor.

Menurut ketuanya, Siti Aishah Sheikh Ismail, 25, sekiranya pihak berkuasa tidak bertindak, pasukan Srikandi dengan bantuan Solidariti Anak Muda Malaysia (SAMM) akan menurunkan semua billboard provokasi tersebut.

"Semalam lagi, saya sudah memberi kata dua, sehingga 10 pagi esok, kita (Srikandi) dan kawan-kawan Chegu Bard akan turunkan sendiri kesemua billboard," kata beliau pagi tadi selepas membuat laporan susulan di pekarangan Ibu pejabat Polis Daerah, Kuala Kubu Baru.

Menurut beliau, sepatutnya pihak berkuasa telahpun menurunkan kesemua 16 billboard tersebut pada hari ini kerana Srikandi telah membuat laporan kelmarin lagi.

Seketika kemudian, Cif Inspektor Jagjeet Singh bersama seorang pegawai penyiasat menyertai Siti Aishah untuk meninjau di kawasan-kawasan terbabit. (Gambar)

Turut menyertai Siti Aishah, empat pemimpin Srikandi yang lain, iaitu Nurul Hafizah Ghazali, Nurul Hashimah Ghazali dan Nurul Hidayah Ghazali.

Siti Aishah bersama pasukan CheguBard atau nama sebenarnya Badrul Hisham Shaharin meminta polis campur tangan dalam kempen berunsur provokasi menggunakan billboard yang dilakukan oleh jentera Umno.

Selepas mendapati SPR mengambil tindakan sambil lewa, Siti Aishah dan Chegu Bard mengambil keputusan membuat laporan polis.


No comments:

Post a Comment