Sunday, March 7, 2010

PELANCARAN SEKRETARIAT&HIMPUNAN WANITA PAKATAN RAKYAT PERAK : PART 2

Masuk banyak sikit yong...nanti kite boleh buat program lagi gempak.....tabung untuk sekretariat wanita PR dilancarkan semalam,alhamdullilah banyak dapat...terima kasih semua kepada penderma2 yang budiman.
Mereka yang menghadiri program ini masih setia menanti , banyak ucapan2 dan cerita2 baru yang akan dikongsi dengan pimpinan2 PR .
Memberi tumpuan setiap ucapan yang disampaikan,dan moga2 yang hadir ini dapat memanjangkan mesej yang disampaikan pimpinan PR kepada measyarakat yang berada di tempat masing2.
Seragam dan seputih salju,gembira dan tersentuh melihat penyatuan ini.....moga akan ada lagi himpunan yang sebegini.
Berbagai bangsa,lapisan umur ,warna kulit memenuhi dewan di hotel Hillcity ini.
Saf depan dipenuhi tetamu jemputan dari Kuala Lumpur,kelihatan mantan Ketua DMP Pusat Senator Ustazah Jamilah bersama Datin Seri Fatimah Taat.
Dewan dipenuhi oleh semua wanita penyokong PR,tak kira bangsa dan agama,duduk bersebelahan mendengar ucapan dan saling kenal mengenali...ini le baru penyatuan yang sebenarnya,bukan macam 1 Malaysia yang hanya retorik dan lakunan semata2.
Datang dari jauh,YB Rodziah Ismail yang juga Ketua Wanita Nasional PKR mengharapkan tarikh 8 mac nanti dijadikan tarikh sebenar sambutan hari wanita sedunia untuk mengikhtiraf dan memperkasa wanita.Katanya lagi 25 ogos adalah hari wanita umno bukannya hari wanita sedunia.

Beliau sudi berkongsi apa jua pendapat dan rancangan dengan wanita2 di Perak untuk menjalinkan lagi hubungan yang erat serta bertukar2 pandangan antara dua negeri ini.YB Rodziah juga menceritakan kebaikan dan keselesaan yang diberi kepada wanita2 Selangor sejak PR memerintah,antaranya 90 hari cuti bersalin diberi kepada kakitangan awam wanita serta 2 minggu cuti untuk para suami.
Ustazah Salbiah bt Abdul Wahab yang juga Ketua Penerangan DMP Pusat menyatakan bahawa kini rakyat sedang memerhatikan para pimpinan PR,tentang kekuatan, kelemahan dan kerjasama antara mereka.

Kita harus berganding bahu,tidak teragak2 memberi sokongan dan kita mesti yakin dengan perjuangan ini.

Kita semua ini adalah duta PR, yang bersifat oncall,on light dan umpama broadband,kitalah rakyat dikalangan rakyat,impian kita untuk memerintah Malaysia.
Ustazah Bariah bt Alang Sapri dalam ucapan aluannya mengharapkan dengan tertubuhnya Sekretariat ini akan meneruskan lagi kesinambungan semangat setiakawan ketiga2 komponen parti di samping menjadi platform untuk merangka program2 melibatkan wanita dengan lebih tersusun dan berkesan.

No comments:

Post a Comment