Monday, March 15, 2010

MAYAT PELAJAR MATI LEMAS DI SUNGAI PERAK DITEMUI

KUALA KANGSAR, 15 Mac — Mayat pelajar yang dilaporkan hilang ketika mandi di Sungai Perak berhampiran Kampung Bekor, Manong di sini semalam ditemui hari ini.

Mayat Muhammad Addy Khairuddin Maidin, 16, ditemui tersangkut di celah pokok buluh oleh Unit Penyelam Pasukan Bomba dan Penyelamat kira kira pukul 10.20 pagi, 500 meter daripada tempat mangsa mandi.

Pelajar Sekolah Menengah Perimbun, Cheras, Kuala Lumpur itu dikatakan mandi di Sungai Perak bersama dua rakannya kira kira 5.30 petang apabila mangsa dikatakan tiba-tiba dihanyutkan arus deras dan hilang.

Rakan-rakannya pula berjaya menyelamatkan diri dan memberitahu penduduk kampung yang kemudiannya memaklumkan kejadian tersebut kepada polis, kata Ketua Polis Daerah Kuala Kangsar, Supt Abdul Ghafar Mohamad.

“Operasi mencari dan menyelamat segera diadakan selepas kejadian tetapi ditamatan pada 8 malam kerana cuaca gelap. Operasi disambung pagi ini yang kemudiannya menemui mayat mangsa tersangkut di celah rimbunan pokok buluh,”

katanya.

Muhammad Addy Khairuddin yang berasal dari Kajang, Selangor dikatakan mengikut keluarganya balik bercuti sekolah di kampung tersebut.

Mayatnya dijangka dituntut oleh keluarganya di Hospital Kuala Kangsar hari ini untuk dikebumikan di Kajang, Selangor. — Bernama

No comments:

Post a Comment