Monday, March 26, 2012

Himpunan muslimat PAS Perak berjaya!

doa wehdah beramai-ramai

Agihan Vest ERAT

Doa wehdah

Kutipan Dana PRU 13

Penyerahan Deklarasi

Nyanyian lagu PAS

Gimik Perasmian IMPAK 13

Antara AJK DMPN yang hadir

Para tetamu jemputan

Penyerahan Deklarasi Kepada YB Zailah


25 Mac 2012, Alhamdulillah Himpunan Muslimat PAS Negeri Perak (IMPAK 13) telah berjaya mencapai objektifnya untuk menubuhkan Skuad Kebajikan Muslimat PAS Perak skuad (ERAT) selain untuk mengumpul tabung dana untuk PRU KE 13, di Hotel Hillcity. Himpunan ini telah dirasmikan oleh Ketua Dewan Muslimat PAS Pusat, Yang Berhormat Puan Hajah Siti Zailah Bt Yusuf , manakala Yang Berhormat Puan Hajah Wan Ubaidah Bt Omar diundang khas sebagai pembentang kertas kerja, "Muslimat Penggerak Negara Berkebajikan". Kehadiran para peserta amat memberangsangkan dengan berpakaian hijau dan bertudung putih menunjukkan para muslimat telah bersedia untuk menghadapi Piliharaya Umum ke 13. Antara tetamu yang hadir ialah Pesuruhjaya PAS Perak, Ustaz Abu Bakar Husain, Pengarah Pilihan raya PAS Perak Tn. Hj. Asmuni Alwi, Ketua Pemuda PAS Perak, Ustaz Hj. Zawawi Hassan, serta turut hadir suami AJK-AJK Dewan Muslimat PAS Perak.
Himpunan ini juga telah menyaksikan penyerahan Deklarasi Dewan Muslimat PAS Perak kepada Dewan Muslimat PAS Pusat, dan Pesuruhjaya PAS Perak yang menyatakan Dewan Muslimat PAS Perak berterusan memberi sokongan kepada Yang Berhormat Dato’ Seri Ir Mohd. Nizar Jamaluddin sebagai MENTERI BESAR Perak atas kepercayaan dan penghormatan berdasarkan prestasi beliau yang amat baik ketika menerajui Kerajaan PAKATAN RAKYAT Perak sebelum rampasan kuasa berlaku.
Skuad ERAT pula yang ditubuhkan bakal menyaingi skuad Sayang UMNO yang semakin giat menarik masyarakat untuk terus menerima mereka. Menurut Naib Ketua Muslimat PAS Perak merangkap Ketua Lajnah Kebajikan dan Kemasyarakatan, Pn. Zuhairah Mohd Ghazali, skuad ERAT akan menjadi wadah dalam melakukan kerja-kerja kebajikan bagi mencapai hasrat Negara Berkebajikan. Selain itu ia menjadi penggerak utama bertemu masyarakat, meliputi golongan MOSWA iaitu : Orang Kurang Upaya, Warga Emas, Ibu Tunggal dan Golongan Miskin. ERAT juga akan menyebarluaskan program kemasyarakatan dan kebajikan kepada seluruh lapisan masyarakat tanpa mengira warna kulit, bangsa dan fahaman politik. Himpunan berakhir dengan bacaan doa wehdah dan doa rabithah yang begitu syahdu oleh Pn Hasna' Timbalan Ketua Lajnah Tarbiyyah Dan Perkadiran Dewan Muslimat PAS Perak.

1.

No comments:

Post a Comment