Friday, January 28, 2011

UMNO YANG SEMAKIN TERDESAK DAN TERSEPIT

http://www.buletinonline.net/images/stories/berita40/pc28jan%20015.jpg- tindakan terdesak Umno/ BN
LABIS - Tindakan Barisan Nasional (BN) menyerang suami calon PAS, Normala Sudirman dengan menjadikan 'cuti sakit' sebagai bahan kempen PRK Tenang disifatkan sebagai satu “serangan terdesak” untuk meraih sokongan pengundi.

Menurut Bendahari PAS Dr Mohd Hatta Ramli serangan peribadi itu merupakan serangan terbaru selepas gagal meremehkan kredibiliti Normala dalam isu bersalam.

Beliau berkata, serangan terhadap Makrof itu dilihat BN sudah tidak mempunyai “modal” dalam kempen PRK kali ini.

“Banyak perkara yang dibangkitkan bukan calon tapi suami calon, kalau kita lihat beberapa keratan akhbar (hari ini) menunjukan salinan MC (surat sijil sakit).

“Saya tak tahu bagaimana mereka boleh dapat surat itu, saya tak tahu sama ada sekolah (tempat Makrof mengajar) boleh dedahkan MC kerana ia tidak wajar untuk didedahkan,” katanya pada sidang media harian di sini hari ini.

“MC adalah personal antara majikan dan pekerja, dalam MC itu tidak sebut apa penyakit... tidak berikan kata penyakit apa. Apa yang ada masalah kemurungan, bukan satu penyakit yang teruk,” kata beliau.

Dalam laporan beberapa akhbar arus perdana hari ini, Makrof Abdul Mutalib suami kepada Normala dikatakan mengambil cuti sakit selama 21 hari bulan ini.

Laporan tersebut mendakwa Makrof mengambil cuti sakit selama dua hari pada 6 dan 7 Januari lalu dari Pusat Perubatan Keluarga di Jalan Segamat di sini.

No comments:

Post a Comment