Friday, June 25, 2010

Menziarahi Isteri Ustaz Ibrahim

Ustaz Ibrahim berbaju hijau ditengah

Beberapa orang AJK Dewan Muslimat PAS Negeri Perak telah berkesempatan menziarahi Puan Hidayah, isteri Ustaz Muhammad Zulkifli Zakaria yang lebih dikenali sebagai Ustaz Ibrahim di Taman Samudera, Seri Manjung kelmarin 24/6/2010. Ustaz Ibrahim telah ditahan di Lapangan Terbang Cairo Mesir lebih 2 minggu lalu semasa dalam perjalanan pulang ke Malaysia setelah berada di sana selama sebulan untuk urusan menyambung pengajian diperingkat Master.
Difahamkan isteri beliau tidak dimaklumkan mengenai penahanan tersebut dan terpaksa pulang ke Malaysia dengan 2 orang anak
yang berusia 4 dan 2 tahun dan menunggu berita Ustaz Ibrahim selama beberapa hari di KL.

Berbagai usaha telah dilakukan untuk mengetahui kedudukan Ustaz Ibrahim,namun sehingga kehari ini masih belum ada berita mengenainya. Ada yang mengatakan Ustaz ditahan di penjara bawah tanah dan ini amat menyedihkan isteri beliau memandang kepanasan di Mesir sekarang ini.

Dewan Muslimat Negeri Perak menuntut pembebasan Ustaz Ibrahim yang nyata dilakukan ada dasar "takut kepada bayang-bayang sendiri". Kerajaan Malaysia juga diminta untuk melindungi hak rakyat negara ini dengan sewajarnya, bukan sekadar lepas tangan bila melibatkan "mereka-mereka" yang tidak sehaluan dengan mereka.
Negara telah dibuktikan dengan pembebasan aktivis kemanusiaan Mavi Marvara yang ditahan dipenjara Israel dapat dibebaskan dengan campurtangan yang bersungguh-sungguh dari kerajaan...

Difahamkan juga, semua dokumen penting milik Puan Hidayah seperti kad pengenalan, buku dan kad bank berada di dalam beg Ustaz Ibrahim semasa beliau ditahan. Keadaan ini amat menyukarkan bagi Puan Hidayah. Dewan Muslimat PAS Kawasan Lumut telah diminta untuk bertindak membantu Puan Hidayah mengatasi masalah ini.


Turut hadir ialah Dr Najihatusaleha Ketua Lajnah Kebajikan dan Kemasyarakatan DMPP dan ketua serta muslimat DMPK Lumut.

Puan Zuhairah selaku Ketua Lajnah Kebajikan Dan Kemasyarakatan DMPP menyampaikan sumbangan kepada Puan Hidayah, isteri Ustaz Ibrahim.



Puan Zuhairah menyampaikan sumbangan DMPN kepada Puan Hidayah

Puan Hidayah mempunyai 2 orang anak berumur 4 dan 2 tahun

Antara muslimat Lumut yang turut berada di rumah Puan Hidayah

Puan Hidayah bersama teman2 yang menziarahi beliau

No comments:

Post a Comment